onsdag 21. august 2013

Korstjenn over Toverudåsen

Korstjenn

5,7 km


Korstjenn er ett av de vannene du kan gå til i fra flere forskjellige steder. Du kan gå fra Bjørkelangen, via Maltjennveien. Du kan gå fra Tævsjøen. Den enden av vannet du kommer til da heter Posttjenn, men det er det samme vannet. Og sist, men ikke minst, du kan gå fra Toverud.



For å komme opp til vannet fra Toverud siden, kjører jeg inn, og gjennom gården Toverud, og fortsetter på veien som går mot Toverudbråten. Etter ca 300m går det en vei inn til høyre. Den er stengt med bom. Jeg parkerer bilen i krysset, på utsiden av bommen.




Herfra går det grusvei nesten helt inn til vannet. Veien deler seg flere ganger. I første kryss holder jeg til venstre. Neste veidele er ett stykke opp i lia, og der jeg følger den veien som forsetter rett frem. Den andre veien, som går opp til venstre, fortsetter ca 700m før den ender i en snuplass.




Fra siste kryss er ca 2 km igjen, før man skal ta av fra grusveien. For å komme ned til vannet, følger jeg en sti. Den er ikke merket, men er lett å se. Ved vannet er det fint å sitte for en pause før man tar samme vei ned igjen.





For sporlogg:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du gått turen?
Fortell meg om det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...